Imagine there’s no spam.

stop spam

It’s easy if you try.

O fi usor de imaginat, dar din pacate nu e suficient, nu face ca monitoarele noastre sa stea pe masa mai relaxate, ferite de riscul unei intalniri neplanificate cu o tastatura accelerata la mach 3. Toti avem nervii intinsi la maxim din cauza SPAM-ului. OK, dar ce putem face totusi?

Din nefericire, nu multe. Cu toata evolutia filtrelor anti-spam, a eforturilor tuturor celor implicati in fenomen, statisticile arata deprimant. Zilnic se trimit 14.5 miliarde mesaje spam, ceea ce reprezinta 45% din totalitatea emailurilor trimise, conform spamlaws.com.

SPAM-ul reprezinta orice mesaj electronic nesolicitat, trimis in masa de catre diverse entitati, cu sau fara scopuri comerciale.

Am compilat aici o lista de cateva sfaturi pentru a reduce totusi pe cat se poate impactul acestui gunoi asupra activitatii noastre zilnice. Ordinea nu este neaparat relevanta.

  1. Pe cat se poate, nu raspundeti niciodata la aceste mesaje. Un raspuns la un astfel de junk, nu face decat sa legitimeze in „ochii” serverelor contul trimitator de spam, in acelasi timp semnaland spammerii ca le-a fost citit gunoiul, adresa ta este una valida si utilizata, urmarea fiind mai mult spam pe viitor. Am zis pe cat se poate, pentru ca in unele cazuri – voi detalia mai jos – prefer totusi sa raspund la unele dintre mesaje.
  2. Nu afisati peste tot adresa voastra de email – mai ales pe siteuri publice, de anunturi, forumuri, etc. Daca chiar este neaparata nevoie, tineti o adresa doar pentru asa ceva, adresa pe care eventual o forwardati catre adresa reala. Din cand in cand, puteti sterge aceasta adresa si faceti una noua.
  3. Debifati casutele de acceptare notificari de cate ori va inregistrati pe vreun site. Noile reglementari interzic preselectarea acestor casute de acceptare, dar nu toate siteurile sunt puse la punct cu aceste prevederi GDPR. Daca nu doriti neaparat sa aflati noutatile lor, debifati aceste casute.
  4. Cel putin la spamurile comerciale, trimise de firme romanesti, folosesc mecanismele lor de dezabonare (de parca m-as fi abonat vreodata la gunoiul lor!!). Sunt probabil printre spammeri si unii care folosesc unelte serioase, care implementeaza astfel de mecanisme si chiar tin cont de ele.
  5. In cazul acestor emailuri de la companii autohtone, verific in sursa raw a mesajului, daca exista informatii suplimentare despre platforma folosita pentru trimiterea mesajului. De multe ori, exista chiar si adrese de email pentru raportarea spammerilor, abuzului de orice fel. Platformele serioase de email marketing, de genul mailchimp, au o politica foarte bine pusa la punct anti-spam, ei sanctionand imediat pe cei care importa si trimit spam la contacte care nu si-au dat acordul, si includ aceste informatii in sursa mesajului trimis. Merita acele 2 minute irosite pentru a bloca, chiar si daca temporar, un spammer sa mai trimita junkuri.
  6. Printre cei mai nesimtiti sunt acei spammeri care trec in subsolul gunoiului trimis, justificari penibile explicand ca de fapt spamul lor nu este spam, pentru ca exista metode de dezabonare si pentru ca si-au trecut ei pe acolo pe undeva numele expeditorului. Nimic mai fals, chiar si fara noile reglementari aduse de GDPR, trimiterea de mesaje nesolicitate este ilegala. Acestora le trimit un raspuns (aici nu ma abtin si incalc  ce am zis la #1), le cer dovada clara a consimtamantului meu, in lispa prezentarii acestei dovezi in x zile, urmand a suporta toate consecintele legale. Articolul 12 din legea 506 este foarte clar:(1) Este interzisă efectuarea de comunicări comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de apelare şi comunicare care nu necesită intervenţia unui operator uman, prin fax ori prin poştă electronică sau prin orice altă metodă care foloseşte serviciile de comunicaţii electronice destinate publicului, cu excepţia cazului în care abonatul sau utilizatorul vizat şi-a exprimat în prealabil consimţământul expres pentru a primi asemenea comunicări.Ce pacat ca nu se prea aplica aceasta lege! Ce de bani s-ar aduna la bugetul de stat!
  7. Marcati ca spam/junk toate mesajele care va intra in inbox, scapand filtrului anti-spam. Aceste filtre sunt gandite sa invete recunoscand aspecte comune ale acestor mesaje, crescand pe viitor eficienta detectiei. La conturile gazduite de providerii mari de email (yahoo, gmail, etc), cu atat mai mult este important acest aspect, filtrele lor avand un impact mult mai mare in rata de livrare.
  8. In masura timpului disponibil, utilizati tool-uri de raportare spam, de exemplu spamcop.com. Va puteti crea un cont si raporta mesaje nesolicitate. Acesti senderi sunt apoi trecuti in liste negre, rata lor de livrare avand mult de suferit.

Daca aveti alte idei, le astept cu nerabdare in sectiunea de comentarii de mai jos, sau pe pagina de contact

Va doresc o zi fara SPAM!

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sa fim siguri ca nu esti un robotel :) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.